Deze verzekering vergoedt de verzekerde en eventueel zijn hele gezinin geval van diefstal met braak, gewone diefstal of beroving, beschadiging of vernieling van bagage en verdwijning. Ook laattijdige aflevering van de bagage door een transportbedrijf is gedekt.
Alles wat u meeneemt van thuis uit of gekocht hebt op uw bestemming valt onder de term bagage. Bij diefstal of beroving, geldt voor sommige zaken een beperking (fototoestellen, ski's, geldwaarden, juwelen). Kijk hiervoor uw algemene voorwaarden goed na. Laat zodra u de feiten vaststelt een rapport opmaken door de bevoegde overheid en vraag hiervan een schriftelijke weergave in de vorm van een proces verbaal.
In geval van laattijdige aflevering van de bagage onderneemt de verzekeraar de nodige stappen en houdt hij contact met de luchtvaartmaatschappij en/of het transportbedrijf tot de teruggave van uw bagage. Elke dag dat de bagage niet in uw bezig is krijgt u een forfaitaire tussenkomst voor dringende aankopen. Indien u dat wenst en u lang genoeg op uw bestemming blijft, kan de verzekeraar u een koffer opsturen met uw persoonlijke vervangspullen die iemand voor u inpakt. Indien uw bagage verloren raakt, en u hiervoor zelf de verantwoordelijkheid draagt, zal de verzekering niet tussenkomen. Wanneer de transportfirma aan de basis van het probleem ligt, is de schade uiteraard volledig gedekt!
Wat doen wij voor u?
Wat doen wij voor u? Hoe vaak gaat u op reis? Doet u dit met de wagen of het vliegtuig? Welk soort reizen maakt u? Bent u in het binnenland vaak op de baan? Deze en nog tal van andere vragen zetten wij voor u in een analyse. Verder bepalen wij op basis van deze noden, met welke maatschappij u best in zee gaat, en of u beter voor een tijdelijke dan wel een permanente bijstandsverzekering kiest.